Jalgratta kõrghooaeg on käes

Jalgratta hooaeg on käes, aga kas ka sõiduvahend korras.
 
Jalgrattal peavad olema töökorras pidurid ja signaalkell. Ees valge ja taga punane ning vähemalt ühe ratta mõlemal küljel kollane või valge helkur.
 
Pimedal ajal või halva nähtavuse korral peab põlema ees valge ja taga punane tuli.
 
Tuletame meelde, et alla 16-aastane noor peab kandma kinni rihmatud jalgratturikiivrit, kuigi seda võiksid kanda ka täiskasvanud inimesed, sest õnnetuste eest pole nendegi pea kaitstud.
 
Jalgrattur võib sõiduteel üksi sõita alates 10. eluaastast, kui ta tunneb liiklusreegleid ja omab jalgratturi juhiluba, mis peab kaasas olema kõigil 10-15-aastastel jalgratturitel.
 
Jalgrattaga sõites tuleb olla liikluses väga tähelepanelik, keskenduda enda ümber toimuvale ja jälgida liiklusreegleid.
 
Ära riku vöötrajal liiklusreegleid
Paljudel jalgratturitel on pähe kulunud, et uuenenud liiklusseadus annab neile õiguse sõites vöötrada ületada. Nii näebki linnapildis iga päev üle vöötraja tuhisevaid rattaid. Ometi on siin oluline tingimus, mis muudab sellise käitumise liiklusrikkumiseks.
 
Liiklusseadus ütleb, et autojuht peab vöötrada ületavale jalgratturile teed andma pööret tehes. Kui aga auto sõidab otse, ei pea see peatuma vöötraja ees, kui jalgrattur seda sõites ületada soovib. Kui jalgrattur tahab sellist vöötrada ületada, peab ta sadulast maha tulema, vaid siis on autojuhil kohustus teed anda.
Kui vöötrajal on jalakäijaid ja mõni auto neile teed annab, võib rattur tõepoolest sõites vöötrada ületada, kuid ei tohi liikuda jalakäijatest kiiremini.
 
Seisa sõiduvahendi turvalisuse eest
Teha tuleks kõik võimalik selleks, et varguse risk viia miinimumini. Võimalusel kasutada valvega jalgrattaparklaid.
 
Ratast järelevalveta jättes tuleks see kinnitada trosslukuga mõne statsionaarse eseme, näiteks posti külge. Ratta pelgalt lukustamisest jääb väheks, sest ratas võidakse kaenlasse võtta ja minema jalutada. Kui see on kinnitatud posti külge, on vaja rohkem vaeva näha ja on suurem tõenäosus, et keegi juhtub vargust pealt nägema ning süüdlane saab vastutusele võetud.
 
Inimesed arvavad ka , et kui nad tõstavad ratta lukustamata trepikotta, on ratas kaitstud. Tegelikult on trepikodadest jalgrattavargusi kõige rohkem, kuna ligipääs on võrdlemisi lihtne.
 
Kindlasti kirjutage üles ratta raaminumber või talletage andmed näiteks Bike-ID andmebaasi. Tehke rattast mõned pildid ja hoidke alles ostutšekk. See kõik aitab ratta leidmisel ratast tuvastada ja tõendab, et tegemist on just teie varaga. Kui aga juhtub, et ratas on varastatud, teatage sellest politseile ja esitage ratta andmed.
 
Põhja prefektuur