« Tagasi

Kas sel aastal teevad sauevallakad „Ajujahis“ oma debüüdi?

Saue vald toetab neljandat aastat äriideede konkursil „Ajujaht" tulevasi ettevõtjaid ja kutsub ka omasid kastist välja mõtlema ning osalema.
 
Ettevõtte tegemine on raske. Muidugi. Aga teha oma asja, võtta enda kanda sellega kaasnev vabadus ja vastutus ning võimalus muuta inimeste elusid, muudab selle ahvatlevaks. Idee võib muuta universumit või piirduda kohaliku kogukonnaga – vajalikud mõlemad. Ja just „Ajujaht" on olnud palju aastaid ägedate äriideede inkubaator.
 
„Ajujaht" on turvaline keskkond äriidee testimiseks ja arendamiseks. Kas mõte kannab? Mida eksperdid ütlevad? Saab suuniseid, koolitusi ja mentorlust. Kõige parem idee saab lõpuks rahastuse ka. 14. hooajal on auhinnafond 75 000 eurot. Boonusena muidugi nähtavus – telesaate formaat annab osalejale võimaluse end tutvustada ja tuhanded inimesed saavad kaasa elada juba idee algfaasis. 
 
Saue vallas peetakse ettevõtlikkust väga oluliseks, seetõttu jätkab vallavalitsus ka 2020.-2021. hooajal „Ajujahi" partnerina, toetades kogu auhinnafondi 5000 ja sauevallaka lemmiku konkursi võitjat 4000 euroga. 
 
Neli aastat tagasi koostööd alustades oli küll plaan toetada oma vallast võrsunud ideed, aga aastatega on selgunud, et siitkandist liiga julgelt osa võtma ei kiputa. Seega on kaasamisprotsess, kus iga kohalik elanik saab just oma eelistuste järgi finaalkuuikust oma lemmiku valida, töötanud paremini ja nii jätkub ka sel hooajal.
 
Samas on see omamoodi kummaline, et nelja aasta jooksul ei ole Saue vallast piisavalt lennukaid ideid tulnud. Samasse elanike suurusjärku mahtuvast ja siinsamas Tallinna külje all Saue valla naabriks olevast Harku vallast tuleb ideid, mis mahuvad „Ajujahi" konkursi tippu. Äkki just sel aastal teevad sauevallakad oma debüüdi? „Lisaks heale ideele on oluline ka tiimi võimekus, see võib saada otsustavaks," annab nõu vallavanem, kes on olnud kolm aastat „Ajujahi" žüriis.
 
„Ajujahi" 14. hooajale saab äriideid esitada 25. oktoobrini.
Kolmkümmend parimat, kes pääsevad „Ajujahi" arenguprogrammi, valib ekspertžürii välja novembri lõpuks. Edasipääsejad saavad otsepääsme „Ajujahi" kiirendisse ja arenguprogrammi, mis lõpeb varakevadel. Hooaja võitja selgub „Ajujahi" telesaates, mis paneb arenguprogrammi läbinud tiimid viimast korda proovile.
 
Saue vald on positsioneerinud oma 4000-eurose preemia „Sauevallaka lemmik" tulevase kliendi silmadesse. Kevadel, kui sadadest ideedest on sõelale jäänud kuus kõige tugevamat, saab sauevallakas valida äriidee, mis tundub kõige vajalikum-kasulikum just talle endale. 
 
2018/2019. hooajal valiti võtjaks HopKid – sõidu- ja saatmisteenuse platvorm, mis paneb kokku transporditeenuse ja lapsehoidja parimad omadused.  2019/2020. hooaja võitja CommuniCare, on sotsiaalne ettevõte, mis aitab vähendada hooldekodu elanike üksildust.
 
Näpunäiteid idee esitamiseks „Ajujahile"
  • Ankeeti ei pea täitma ühekorraga, vaid saad seda teha aegamööda, mõeldes kõik punktid ja olulise info enda peas läbi. Oluline on, et ankeet saaks 25. oktoobri südaööks kindlasti esitatud.
  • Ära muretse, mis etapis sinu idee on. Ajujahile on oma äriideed esitama oodatud kõik – nii noored kui kogenumad, õppivad kui töötavad, aga ka need, kel juba ettevõtlusega tegelemise kogemus tagataskus olemas, kuid soovivad karjäärimuutust.
  • Tingimusi on ainult üks – ideega ei tohi rohkem kui 6 kuud olla teenitud rahalist tulu.